TJA / Operation Lifesaver Estonia
Suvi 2013
Peagi alustavad Eesti raudteedel oma igapäevast tööd uued reisirongid. Neid on väga kaua oodatud ja kõik, kes nendega juba lähemalt kokku puutunud, võivad kinnitada, et ootamine on end kuhjaga ära tasunud.
Uued rongid on ilusad, mugavad, keskkonnasõbralikud, vaiksed ja kiired. Kahest viimasest positiivsest omadusest võib aga paksu pahandust tulla, kui me ei õpi märkama rongi, mis liigub väga kiiresti ja väga vaikselt. Et saaksime uute rongide üle üksnes rõõmu tunda, viib Tehnilise Järelevalve Amet koostöös MTÜ Operation Lifesaver Estoniaga läbi ohutuskampaania „Märka rongi!”
Uute rongide kasutusele võtmine muudab harjumuspärast olukorda nii rongiga liiklejale kui ka raudtee läheduses liikuvale inimesele, seetõttu tuleb ohutust silmas pidades olla senisest veelgi tähelepanelikum ning järgida liiklusreegleid ja juhiseid rongi sisenemiseks ja sealt väljumiseks, samuti raudtee piirkonnas liikumiseks. Maksimaalsed sõidukiirused uute rongide tulekuga küll ei muutu, kuid liiklejatel tuleb tähelepanu pöörata sellele, et uute rongide kiirendus kohaltvõtult on märksa suurem.
Lähenedes raudteeületuskohale ei piisa üksnes vasakule vaatamisest – rongid võivad tulla nii vasakult kui paremalt ning enne rööbasteede ületamist tuleb veenduda, et oht ei varitseks kummastki suunast.
Rööbasteest tasub alati võimalikult kaugele hoida.
Tulenevalt rongi suurest kiirusest oleme just õhukeerise tekkimise läbiviidava ohutuskampaania keskmesse tõstnud. Kampaania teleklipi tegelasteks on ema oma väikese tütrega, kes hoole ja armastusega oma nukuvankrit lükkab. Kui nad raudtee ooteplatvormile jõuavad, möödub neist suurel kiirusel rong. Kuigi ema oma tütart turvalist kaugust märkivast kollasest joonest kenasti eemal hoiab, jääb nukuvanker kahetsusväärselt kollase joone taha ehk rongile liiga lähedale. Tulemuseks on see, et tuulekeeris tõmbab nukuvankri kaasa, mis koos nukuga platvormilt alla rööbastele kukub. Kampaania paneb inimestele südamele, et rööbasteest tuleb alati, olgu siis ooteplatvormilt, raudteeületuskohal või kusagil looduses turvalisse kaugusse jääda.
Teleklipi ideed toetavad ka raadio-, väli- ja printreklaamid. Kampaania toimub 2013.a. juulist augustini üle Eesti.
Lisainformatsioon:
TJA – Anvar Salomets (GSM 569 04148)
OLE – Tamo Vahemets (GSM 504 5112)
Eesti raudteedel hakkavad peagi sõitma uued reisirongid, mis on praegustest mugavamad, vaiksemad ning kiiremad. Kuigi maksimaalsed sõidukiirused raudteedel jäävad esialgu samaks, tuleb liiklejatel erilist tähelepanu pöörata asjaolule, et uute rongide kiirendused kohaltvõtult on suuremad.
Uute rongide kasutusele võtmine muudab harjumuspärast olukorda rongiga liiklejale ja raudtee läheduses liikuvale inimesele, mistõttu tuleb ohutuse tagamiseks olla senisest veelgi tähelepanelikum ning järgida liiklusreegleid.
Uued rongid pakuvad reisijale mugavamaid lahendusi nii rongi sisenemisel, rongist väljumisel kui ka salongiteeninduses.
Reisijate jaoks muutub tänane olukord, kus rongi saabudes jaama, avab rongi uksed rongijuht. Uutesse reisirongidesse sisenemiseks tuleb reisijal vajutada ukse keskosas paiknevat nuppu.
Ust saab avada juhul kui avanemise nupp põleb rohelisena. Uks ei ole aktiveeritud ning ei saa avada kui roheline tuli ei põle (sõidu ajal või lühikese platvormi puhul kui vastavast vagunist ei ole võimalik väljuda)
Uks on avatud 5 sekundit pärast mida sulgub uks automaatselt. Avatud oleku aega pikendab uuesti nupule vajutamine või kui ukse automaatika tuvastab takistuse.
Invasissepääsuna mõeldud välisuksed on varustatud lükandaste ja ukseavamisnupuga (pildil sinine nupp), millel on pikendatud avatud oleku aeg. Lükandaste liigub enne ukse avanemist välja ja pärast ukse sulgumist sisse.
Sarnaselt sisenemisele tuleb reisijal käituda ka rongist väljumisel, vajutades uste avanemise nuppu, mis asetsevad uste küljepaneelides.
Rongi sisenemisel ning rongist väljumisel tuleb arvestada asjaoluga, et uued rongid on projekteeritud selliselt, et rongi ning platvormi vahele jääva vahe laius on ligikaudu 170 mm. Rongi sisenedes ja rongist väljudes jälgi platvormi ning veeremi vahelist ala!
Erinev on olukord sisenemisel/väljumisel „multifunktsionaalse alaga“ varustatud vagunist, kuna see vagun on varustatud automaatselt avaneva lükandplaadiga, mis „täidab“ tühimiku veeremi ning platvormi vahel. Nimetatud plaat avaneb olenemata millist avanemisnuppu kasutatakse (sinine või roheline).
Sellesse vagunisse pääsed alati olenemata platvormi pikkusest. Selle vaguni tunned ära suurtest kleebisest rongi uksel (ratastool ning jalgratas) ning kahest ukse avanemisnupust.
Ole teadlik juba platvormil rongi oodates multifunktsionaalse ala võimalustest.
Vahekäigud
Liikudes rongis ühest vagunist teise arvesta nelja astmeliste treppidega. Ratastooliga, lapsevankriga ning rattaga reisija peab arvestama, et kui on sisenetud multifunktsionaalsesse vagunisse, siis edasipääs treppide tõttu on piiratud.
Diiselrongides liikudes on võimalik läbida ka mootoriruumi, mis on varustatud ustega ning need avanevad uksel paiknevale nupule vajutades. Mootori ruum ei ole mõeldud reisimiseks vaid ainult läbipääsemiseks teistesse vagunitesse.
Uued rongid on varustatud erinevate reisija jaoks oluliste infotabloodega, mis asetsevad vaguni sisemuses ning samuti ka rongi väliskülgedel.
Järgmise peatuse kohta saad infot vaguni laes paiknevast tabloost.
Kogu reisi kajastav info on TFT ekraanidel, mis on paigutatud igasse vagunisse ning kus on võimalik näha marsruudi peatusi, liini nimetust, rongi kiirust, kellaaega, kuupäeva, välistemperatuuri ning sõidukiirust. Vajadusel kuvatakse ekraanile reisija jaoks olulist informatsiooni (ohutusalane info, hilinemised jms).
Rongi välisküljel asuv infotabloo näitab reisi numbrit, liini nimetust ning järgmisi olulisi sihtjaamu.
Rongisisene telefon on mõeldud eeskätt ohuolukorras informatsiooni edastamine vedurijuhile.
Üldised ohutusreeglid
KONTAKTID
Tehnilise Järelevalve Amet
Sõle 23A, Tallinn 10614
EM: info@tja.ee
T: +372 667 2000
W: www.ohutus.ee | www.ole.ee