Page 25 - Raudteeliiklusõnnetuste 2021. a ohutusjuurdluste aastaaruanne
P. 25
Uuritud juhtumites vigastatute ja hukkunute arvu jaotust viimase viie aasta jooksul selgitab järgmine tabel:
Vigastatuid ja hukkunuid personaalse jaotuse järgi
Aastaaruanne 2021
Personaalne jaotus Aasta, hulk 2017
Tabel 5
2018 2019 2020 2021
- - - -
- - - -
- - - -
- - - -
Hukkunuid
Vigastatuid
Reisijad - Personal - Kolmandad 2 isikud
Kokku 2
Reisijad Personal Kolmandad isikud Kokku
- 6 - 2 - 1
- 9
- - - - - - - - -
- - -
3.5 Viimase viie aasta jooksul uuritud õnnetused ja vahejuhtumid (2017 – 2021)
Viimase viie aasta jooksul on toimunud 2 õnnetusjuhtumit, mille kohta avati ohutusjuurdlus. Mõlemad toimusid raudteeülesõidukohtadel. 2017. aastal toimunud õnnetuses hukkus 2 inimest ja kokkupõrke tagajärjel veokiga läks rong rööbastelt maha. Ohutusjuurdluse Keskus alustas tõsise õnnetusjuhtumi uurimist. 2018. aastal toimunud õnnetuses hukkunuid ei olnud, kuid erineva tasemega vigastusi sai kokku 9 inimest. Juurdluse alustamisel hindas Ohutusjuurdluse Keskus kahjude suuruseks vähem kui 2 miljonit eurot. Ohutusjuurdluse ajaks kvalifitseerus juhtum raudteeületuskoha õnnetuseks, kuigi juurdluse käigus ilmnes, et kahjud ületasid 2 miljoni euro piiri.
Koostöös raudtee-ettevõtte ja teiste asutustega kogub Ohutusjuurdluse Keskus iga teavitatud õnnetusjuhtumi kohta informatsiooni. Esialgse hindamise käigus hindab OJK juhtumi mõju ohutusolukorrale tervikuna. Õnnetusjuhtumite koguhulk on suhteliselt väike, mistõttu nende arvuline muutus erinevatel aastatel ei anna pikemas perspektiivis usaldatavat statistilist teavet trendi kohta tervikuna. Üksikutel aastatel toimunud õnnetuste hulk ja korraldatud ohutusjuurdlused kajastavad hetkeolukorda raudteeliikluses tervikuna. Usaldusväärset trendi muudatuste kohta raudteeliikluse
25