Page 20 - OLE aastaraamat 2013
P. 20

Rongi otsasõite raudteel viibinud inimesele oli 7, neis sai vigastada 4 ja hukkus 3 inimest. Võrreldes 2012. aastaga vähenes otsasõitude arv viie juhtumi võrra.
Möödunud 2013. aastal jõudis
lõpule juba mitmeid aastaid
kestnud uue reisiveeremi ohutu integreerimise protsess (õiguslike eelduste loomine, tehnilise hinnangu andmine ning kasutusse lubamise menetlus). Selle töö tulemusena hindas Tehnilise Järelevalve
Amet Stadler Flirt mootorrongide katsetused kordaläinuks ning rongide dokumentatsiooni vastavaks Euroopa Liidus ja Eestis kehtivatele nõuetele. Amet väljastas Stadler Flirt mootorrongidele kasutuselevõtmise loa. Lisaks loodi terves Eesti
raudteevõrgustikus ühilduvus reisijate ooteplatvormide ning uute rongide vahel. Ooteplatvormide rekonstrueerimine kõrgusele 550
mm jätkus - kasutusloa said 25 uut platvormi. Uute rongide ohutuks teenindamiseks püstitati ka 10
ajutist ooteplatvormi jaamades
ja peatuskohtades, kus alalised ooteplatvormid valmivad 2014. aasta jooksul. Seega on jõutud üle-Eestilise ooteplatvormide rekonstrueerimisega lõpusirgele.
2013. aastal alustasid Eestis
reisijate teenindamist uued, senistest kiiremad, vaiksemad ja teistsuguse väljanägemisega rongid. Seetõttu muutus harjumuspärane liikluskeskkond nii rongiga liiklejale, raudteed ületavale jalakäijale ja
autojuhile kui ka raudtee läheduses liikuvale inimesele. Üleminekut uuele reisirongipargile võib täna hinnata kordaläinuks, kuna rongide ohutu integreerimise protsess
oli põhjalik, sisukas ning kõiki ohuaspekte arvestav. Ohutust silmas pidades aitas üleminekule kaasa
ka Tehnilise Järelevalve Ameti ja
OLE korraldatud raudteeohutuse kampaania „Märka rongi“. Kampaania eesmärgiks oli pöörata liiklejate tähelepanu uute rongidega seotud muudatustele ning kutsuda kõiki üles järgima liiklusreegleid ja ohutusjuhiseid raudtee ületamisel, rongi sisenemisel ja sealt väljumisel, samuti raudtee piirkonnas liikumisel. Tehnilise Järelevalve Amet jätkab raudteeohutusalast teavitustööd koostöös OLE-ga ka edaspidi.
Tehnilise Järelevalve Amet
Raigo Uukkivi
Tehnilise Järelevalve Amet peadirektor
2013. aastal toimus kokku 15 raudteeõnnetust. See jääb samale tasemele 2012. aastaga, aga on jätkuvalt pea poole võrra vähem 2011. aasta 28 õnnetusega võrreldes. Kuigi nendest kokkupõrgete koguarv suurenes eelmise aastaga võrreldes nelja juhtumi võrra (kokku oli 8 kokkupõrget), olid õnnetuste tagajärjed kergemad ning enamasti vigastatuteta.
18
Operation Lifesaver Estonia aastaaruanne 2013
Statistika


































































































   18   19   20   21   22