Page 8 - OLE aastaraamat 2016
P. 8

JCDecaux kommentaar
Juba seitse aastat oleme harjunud aasta lõpus tänavapildis nägema Ole jõulukampaaniat „Sind oodatakse jõuluks koju“, nii ka 2016.aasta detsembris. Välireklaami kampaania toimus kaheksas Eesti linnas, millest suurim maht oli fokusseeritud Tallinnasse.
Kampaania mõju mõõdeti järeluuringuga, mis keskendus erinevate kampaania-aastate parema võrreldavuse huvides tallinlastele. Kampaania järeluuringu andmed koguti veebipaneeli meetodil Norstati uuringu rma poolt 290 tallinlaselt vanuses 15 – 74.
Kui 2015. aastal oli peavisuaaliks kuuseoksad koos jõulukaunistustega, siis seekord otsustati teha disainimuutus - plakati suurim objekt oli lähenev rong, mida lapsed teepervelt vaatasid. Kujundusel ei kasutatud fotosid vaid tegu oli nö joonistatud plakatiga. Erinevate välireklaami uuringute kogemuste põhjal võib öelda, et reeglina säärane „joonistatud plakati“ võte inimestele väga meeldib, kuna on vähem agressiivne ja stiililiselt omanäoline. Nii ka seekord – koguni 93% vastajatest nentis, et neile meeldib Ole reklaam. See on kampaaniate meeldivuse pingereas läbi aegade teine tulemus. Vastajad
põhjendasid seda ilusate värvide, südamliku ja hooliva alatooniga, mis plakati kujundust läbis. Samuti andis selline joonistus kampaania mõtte väga arusaadavalt, realistlikult, edasi.
Kampaaniat mäletasid 41% vastanutest. Antud number on tagasihoidlikum kui eelmisel aastal, mida saab põhjendada kolme asjaoluga: uus lähenemine kujundusele, väiksem kampaania maht ning ka kampaania tüüp. Tavaliselt väga kõrge meeldivusega kampaaniad on mäletamise poolest mõõdukamad, kuna meeldivad plakatid pole nii pealetükkivad.
Vastajatest 86% väitis, et antud plakat paneb neid mõtlema raudtee ohutusele. Sealjuures on hea meel tõdeda, et kuigi tegu läbinisti eestikeelse plakatiga, oli see eestlastel ja mitte-eestlastel sarnase tasemega. Esimese põhjusena nii kõrgeks protsendiks oli asjaolu,
8 et inimesed peavad raudteeohutuse meelde tuletamist väga oluliseks. Vastajatele läks korda laste olemasolu plakatil, mis andis sõnumi laiendusele hea illustratsiooni – oluline on jõuda koju mitte ainult enda vaid ka oma lähedaste pärast. Lapsed raudtee ääres tekitasid paljudel vastajatel ohuimpulsi ja viitasid vajadusele rohkem teemat ka lastele meelde tuletada. Vastajad
tõdesid, et kuigi raudtee ülesõidukohad on hästi tähistatud, siis sellegi poolest peab ohutuse sõnumit fookuses hoidma, et inimesed ei muutuks hooletuks. Nagu ütles üks 23-aastane eestlanna: „Kuna olen ka ise äärepealt rongile ette astunud, siis vaatan alati raudteel, et rongi ei tuleks“.
Inimeste käitumisharjumuste ja hoiakute muutmine on pikaajaline protsess, mille õnnestumisel on võtmeks järjepidevus. Raudtee ohutuse suurendamise teema sihtrühm on väga lai, ning läbi erinevate kampaaniate oleme kogenud, et tähelepanu võitmiseks ja inimesteni jõudmiseks tuleb panustada hästi tugevale emotsioonile. On hea meel tõdeda, et Operatons Lifesaver Estonia’l on see selgelt ja mõjusalt õnnestunud ka 2016.aastal ning vähe on neid, kes tunnistavad, et raudteeohutuse probleemid neid ei puuduta.
Operation Lifesaver Estonia aastaaruanne 2016 Eesmärk 1
JÕULUD 2016


































































































   6   7   8   9   10