Page 6 - Raudteeliiklusõnnetuste 2021. a ohutusjuurdluste aastaaruanne
P. 6

 Analoogsed nõuded on valdkonnapõhiste seaduste ja määrustega kehtestatud Ohutusjuurdluse Keskusesse koondatud transpordiliikide ohutusjuurdluste läbiviimiseks. Ohutusjuurdluse Keskusele annavad ministeeriumi teistest osakondadest suurema sõltumatuse „Lennundusseaduse“ §48 lõikega 2 sätestatud täiendavad tingimused. Erinevalt ministeeriumi teiste struktuuriüksuste juhtidest nimetab
„Raudteeseaduse“ §48 „Raudteeohutust mõjutav juhtum“ defineerib tõsise õnnetusjuhtumi, õnnetusjuhtumi ja vahejuhtumi mõisted ning kasutab nende kohta ühist mõistet raudteeohutust mõjutav juhtum. Definitsioonid on identsed direktiivi 2016/798 artiklis 3 esitatuga. Lisaks esitatakse nõue, et tõsises õnnetusjuhtumis ja õnnetusjuhtumis osalenud juhil on vahetult peale juhtumit keelatud tarvitada alkoholi, narkootilisi, psühhotroopseid või psühhotoksilisi aineid. Samas kohustatakse raudteeinfrastruktuuriettevõtjal või valdajal likvideerida juhtumi tagajärjed ja taastada raudteeliiklus võimalikult kiiresti. Ühtlasi peab ta kontrollima taastamistööde tõhusust ja vajadusel rakendama meetmeid tööde paremaks korraldamiseks. Vajadusel peavad kohalik omavalitsus ja riik andma taastamiseks abi. Sätestatud on ka järelevalveasutuse õigus üle 12 tunni kestva liikluskatkestuse raudteeliikluse taastamise ajakulu põhjuste asjakohasust menetleda. Viidatud on Euroopa Parlamendi ja Nõukogu määruse nr 1371/2007 kohaselt raudteeveoettevõtja kohustusele osutada ohvriabi.
Seaduse §49 „Raudteeohutust mõjutavast juhtumist teatamine“ sätestab, et raudteeohutust mõjutavast juhtumist edastavad viivitamata teabe Ohutusjuurdluse Keskusele raudteeinfrastruktuuri-ettevõtjad või muud raudteeinfrastruktuuri valdajad ja raudteeveo-ettevõtjad ning järelevalvetoimingute käigus teatavaks saanud juhul Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet avaliku sidevahendi kaudu. Samas sätestatakse täpsustatud ja kontrollitud faktidega kirjaliku teate esitamine õnnetusjuhtumi ja tõsise õnnetusjuhtumi kohta kolme tööpäeva jooksul. Lisateave õnnetusjuhtumi või tõsise õnnetusjuhtumi kohta edastatakse samuti koheselt suuliselt ja kolme tööpäeva jooksul teabe teadasaamisest kirjalikult. Lisateave vahejuhtumite kohta esitatakse kolme tööpäeva jooksul ettekandena, kui OJK seda küsib. Sätestatud on raudtee-ettevõtja kohustus võtta tarvitusele kõik abinõud raudteeohutust mõjutava juhtumi põhjuste väljaselgitamiseks. Seaduse sama paragrahvi lõige 7 sätestab volitusnormi raudteeohutust mõjutavatest juhtumitest teatamise kohta ministri määruse kehtestamiseks. Volitusnormi kohaselt on 12.12.2020 jõustunud majandus- ja taristuministri määrus nr 83 „Ohutusjuhtimise süsteem, ohutusnäitajad, raudteeinfrastruktuuri, -liikluse korralduse ja -ohutuse
Aastaaruanne 2021
 Ohutusjuurdluse Keskuse juhataja ametisse ja vabastab ametist valdkonna
 eest vastutava ministri ettepanekul Vabariigi Valitsus. Ohutusjuurdluse Keskuse
 ametnikud nimetab ametisse ja vabastab ametist ning Ohutusjuurdluse Keskuse
 töötajatega sõlmib ja lõpetab töölepingu Ohutusjuurdluse Keskuse juhataja. Lisaks
 on Ohutusjuurdluse Keskuse eelarve sõltumatu ja selle kehtestab parlament - Eesti
 Vabariigi Riigikogu, mis 2021. aasta kohta sätestati riigieelarve seaduse
 objektikoodiga 20SE070004.
6























































































   4   5   6   7   8