Page 9 - Raudteeliiklusõnnetuste 2021. a ohutusjuurdluste aastaaruanne
P. 9

 Aastaaruanne 2021
 asutusest ja vastavushindamis-asutusest. Ohutusjuurdluse läbiviimisel täidab OJK
 raudteeõnnetuste ohutusjuurdluse eest vastutav ametnik juhtivuurija ülesandeid.
 Siseriiklikult sätestatud OJK sõltumatus on kooskõlas artikliga 22 direktiivi 2016/798
 raudteeohutuse kohta.
Kooskõlas direktiivi 2016/798 nõuetega on ohutusjuurdluste korraldamiseks kehtestatud majandus- ja kommunikatsiooniministri määrus nr 72 „Ohutusjuurdluse kord“. Ohutusjuurdluse kord on ühtne kõigile kolmele OJK kompetentsi kuuluvale transpordivaldkonnale. Määruse alusel selgitab ohutusjuurdlus välja juhtumite põhjused. Ohutusjuurdluse käigus töötatakse välja ja esitatakse aruandes soovitused, mille eesmärgiks on sarnaste juhtumite vältimine tulevikus. Määrus sätestab transpordiliikide kaupa ohutusjuurdluse valdkonnad ja korraldaja. Siin nähakse ette protseduurid ohutusjuurdluse alustamiseks ja sellest asjaosaliste teavitamiseks. Sõltuvalt juhtumi keerukusest ja töömahukusest sätestatakse ekspertide kaasamine ja ohutusjuurdluskomisjoni moodustamine. Määrus kehtestab tingimused ohutusjuurdluse korraldamiseks ja selle eest vastutava juhtivuurija ülesanded, ohuhoiatuse tegemise, ohutusjuurdluse aruande vormistamise, allkirjastamise, kinnitamise ja avalikustamise, samuti ohutusjuurdluse lõpetamise, ohutusalaste soovituste menetlemise, vajadusel ohutusjuurdluse taasavamise ja uuritavate juhtumite arvele võtmise korra. Määrus sisaldab lisasid, millest lisa 3 kehtestab vormi „Aruanne Ohutusjuurdluse Keskusele õnnetusjuhtumi, tõsise õnnetusjuhtumi ja vahejuhtumi ohutusjuurdluse aruandes tehtud soovituse põhjal võetud või kavandatavatest meetmetest“. Ohutusjuurdluse aruanne koostatakse kooskõlas Euroopa Komisjoni rakendusmäärusega 2020/572, raudteel toimunud õnnetusjuhtumeid või intsidente käsitlevate uurimisaruannete koostamisel järgitava aruandlusstruktuuri kohta.
1.2 Roll ja eesmärk
Ohutusjuurdluse Keskus on üks lüli transpordivõrgustikus, mille roll liiklusohutuse suurendamiseks on määratletud üksikjuhtumite ohutusjuurdluste kaudu. Iga õnnetus- või vahejuhtumi ohutusjuurdluse eesmärgiks ja ülesandeks on kindlaks teha uuritava juhtumi toimumise asjaolud ja põhjused. Ohutusjuurdluse käigus leitakse seosed põhjuste ja liiklusohutuse vahel. Juhtumi asjaoludest, otsestest ja muudest põhjustest lähtuvalt konstrueeritakse loogiliste seoste kaudu jada erinevate liiklusohutust mõjutavate asjaoludeni ning sealt edasi soovituste formuleerimiseni. Iga soovitus on juhtumipõhine ja selle realiseerimine aitab edaspidi analoogiliste põhjustega juhtumeid vähendada või isegi vältida. Ohutusjuurdluse roll realiseeritakse laeva-, lennu- ja raudteeõnnetuste ohutusjuurdluste aruannete kaudu. Ohutusjuurdluse lõppedes valminud aruandes esitatakse soovitused vastava transpordivaldkonna liiklusohutuse suurendamiseks. Ohutusjuurdluse Keskus omab ohutusjuurdluste
9


























































































   7   8   9   10   11