Page 26 - Raudteeliiklusõnnetuste 2023. a ohutusjuurdluste aastaaruanne
P. 26

 km/h, kui lubatud kiirus on 120 km/h. Veeremijuht juhindus mõnda aega enne raudteeülesõidukohale jõudmist eeskirjade kohaselt teefooride näitudest, kuna ootamatult oli kadunud šunt. ALSN koodid ei jõudnud vedurifoori.
Veok Scania R450 koos poolhaagisega KNAPEN juht oli ülesõidukohale lähenedes hakanud kiirust sujuvalt vähendama. Automaatselt seadistatud ülesõidufoor autojuhile keelavat punast signaali ei edastanud. Kokkupõrke hetkel rongiga oli veoki kiirus 65 km/h, lubatud kiirus oli 90 km/h. Šunt taastus ja ülesõidufoor hakkas autojuhile keelavat signaali edastama, kui rong oli ülesõidukohast 33 m kaugusel ja autol oli ülesõidule jõudmiseni aega 2 sekundit. Veok Scania jõudis ülesõidukoha enne kokkupõrget rongiga ületada, kuid rong sõitis kokkupõrkesse poolhaagisega KNAPEN. Rong haakus haagisesse, mis haaras ta endaga kaasa ja viis rongi rööbastelt maha.
Rongiliiklus peatati 25 tunniks ja 06 minutiks. Sündmuskohale kutsuti päästeteenistus ja kiirabi. Reisijad viidi sihtkohtadesse bussiga. Kui Ohutusjuurdluse Keskus oli õnnetusjuhtumi kahjud hinnanud suuremaks, kui 2 miljonit eurot, alustas OJK tõsise õnnetusjuhtumi ohutusjuurdlust.
3.4 Ohutusjuurdluste kommentaarid
Viimase viie aasta jooksul raudteeõnnetusjuhtumite ohutusjuurdlustes vigastatute ja hukkunute arvu iseloomustab järgmine tabel:
Vigastatute ja hukkunute üldarv
Aastaaruanne 2023
Tabel 4
Vigastatuid Vigastatuid maanteesõidukis/ raudteeveeremis/
    Aasta Hukkunuid 2019 -
2020 - 2021 - 2022 - 2023 -
Kokku -
Vigastatute ja hukkunute arvu jaotust viimase viie selgitab järgmine tabel:
neist raskelt
neist raskelt
- - - 8/2 - 8/2
    - - - - - -
                        26
aasta jooksul uuritud juhtumites
















































































   24   25   26   27   28