Page 12 - OLE aastaraamat 2013
P. 12
Raudteeinfrastruktuuri-ettevõtjana
on Eesti Raudtee ülesandeks tagada ohutu ja efektiivne liikluskeskkond nii kauba- kui reisijateveol ning ohtlike kaupade liikumisel. Eesti Raudteel
on tugev päästevõimekus ja -tehnika ning pidev reageerimisvalmidus kriisisituatsioonideks. Eesti Raudtee tagab ohutuse enda jõupingutuste
abil ja tänu koostööle teiste raudtee- ettevõtjate ja partneritega. Kriisisituatsioonide ennetamiseks
ja reageerimiskiiruse tõstmiseks õnnetuse korral toimuvad pidevad raudteealased õppused koostöös Politsei- ja Piirivalveameti, Päästeameti, kohalike omavalitsuste, kiirabi jt seotud asutustega. Vajadusel on Eesti Raudtee oma eritehnikaga valmis abiks olema ka raudteed mitte puudutavate õnnetuste korral.
Kasvavad kiirused raudteel ja tihenenud reisirongiliiklus tingivad järjest suuremaid ohutusalaseid investeeringuid raudteetaristusse ning tegevusi ohutuse tagamiseks. Seoses uute reisirongide kasutuselevõtuga
on raudteetaristu läbinud kapitaalse uuenduskuuri.
Tapa-Narva raudteeliinil renoveeritakse aasta lõpuks üheksas jaamas
reisijate ooteplatvormid, mis tagab rongireisijatele ja teistele raudtee
ümbruses viibijatele ohutuma liikumise. Olulisel kohal on Tapa-Tartu raudtee halvemas seisukorras lõikude renoveerimise jätkamine, mis on vajalik rongide tänaste kiiruste tagamiseks
ja võimaldab luua eeldused kiiruste suurendamiseks perspektiivis.
Investeeringud muudavad raudteetaristu ühelt poolt turvalisemaks, kuid teisalt suurendavad läbi rongide liikumiskiiruse
kasvu, tihedama ja vaiksema
liikumise ohutusriske. Turvalisest raudteetaristust ei piisa kui puudub iga raudteel liikleja tähelepanelikkus ning ohutuseeskirjade järgimine. Seda, kui vähe tajuvad inimesed raudteel liikumise ohte ning ohu suurenemist seoses uute reisirongide liinile tulekuga, näitab käesoleva aasta kurb statistika.
Kui 2013. aasta jooksul kokku toimus
5 raudteeveeremi otsasõitu inimesele ning neis õnnetustes hukkus 3 inimest, siis 2014. aastal jäi juba esimese paari kuuga rongi ette 4 inimest ning 2
neist hukkus. Kõigi käesoleva aasta õnnetuste korral oli veeremiks uus kiire ja vaikne Flirt-tüüpi reisirong.
3 õnnetustest leidsid aset raudtee ületuskohal.
Inimeste teavitamiseks raudteel
varitsevatest riskidest ning raudtee kui ohtliku piirkonna teadvustamiseks asutas Eesti Raudtee 2004. aastal MTÜ Operation Lifesaver Estonia (OLE). OLE missiooniks on suurendada oluliselt elanikkonna teadlikkust raudteeliiklusega kaasnevatest võimalikest ohtudest ja õiguspärasest käitumisest raudteel eesmärgiga vähendada raudteedel toimuvate liiklusõnnetuste ja selle tagajärjel hukkunute ning vigastatute arvu.
AS Eesti Raudtee
Ahti Asmann
juhatuse esimees-peadirektor
Kõrgetasemelist raudteeveoteenust on võimalik pakkuda ainult turvalises liikluskeskkonnas. Eesti Raudtee panustab raudteeohutuse tagamisse läbi pideva tegevuse, mis hõlmab nii igapäevast tööd liiklusjuhtimisel ning taristu tehnilisel korrashoiul ja arendamisel kui ka teavitustegevust ning valmisolekut kriisideks. Ohutus on Eesti Raudtee jaoks prioriteet, mille arvelt kompromisse ei tehta.
10
Operation Lifesaver Estonia aastaaruanne 2013
OLE liikmete pöördumised