Page 14 - OLE aastaraamat 2013
P. 14
Edelaraudtee Infrastruktuuri AS
Rain Kaarjas
juhatuse esimees
Turvalise liikluskeskkonna tagamine on taristuettevõtte tegevuse keskne ülesanne. Ohutust raudteel aitab tagada infrastruktuuri korrashoid ja kaasajastamine, teisalt raudtee liikluskultuuri propageerimine ühiskonnas tervikuna, mida Edelaraudtee Infrastruktuuri AS teeb koostöös OLE-ga alates 2006 aastast.
12
Paradoks seisneb selles, et 100-protsendilist ohutust tagada
on praktiliselt võimatu, aga küll püüelda läbi igapäevase tegevuse turvalise raudteeliikluse poole. Ülioluline osa ohutuse tagamisel on raudteed tundvatel professionaalidel, keda Edelaraudtee Infrastruktuuri
AS-s töötab ligemale 150. Peale on kasvamas uus raudteespetsialistide põlvkond. Paljud töötajatest on lõpetanud tehnikakõrgkooli või on parasjagu eriharidust omandamas, mis võimaldab Edelaraudteel tagada kõrgel tasemel taristuteenuse järjepidevust.
Mullu teostas Edelaraudtee Infrastruktuuri AS mitmeid mahukaid projekte, mis aitavad liiklusohutust raudteel oluliselt suurendada. Aasta lõpuks valmisid 15 uut ooteplatvormi, millega viidi ühtlasi lõpule perroonide eurokõrgusele üleviimise projekti viimane etapp. Uued ooteplatvormid on varustatud kaldteede ja pandustega, mis teevad ka ratastoolis ning lapsevankritega reisijate pääsu uutesse rongidesse mugavamaks ja ohtumaks.
2014. aastal jätkuvad ooteplat- vormidele ligipääsude korrastustööd ning uute juurdepääsuteede ja parklate rajamine, tõstes liikumise turvalisust ka jaamades.
Kui vaadata veeremiga seotud õnnetusjuhtumeid viimase 15 aasta jooksul, siis ca 65% neist on toimunud ülesõitudel – kohas, kus raudtee puutub kokku teiste suurel kiirusel kaasliiklejatega.
Mullu Edelaraudtee infrastruktuuril toimunud 5 õnnetust leidsid kõik
aset ülesõitudel, neist 4 auto osavõtul ning väga väikse liiklussagedusega reguleerimata kohtades. Fooriga ülesõidul sai vigastada raudteed ületav jalakäija. Raudtee-ülesõidud on seega suurendatud tähelepanu all. 2013-l aastal korrastati Edelaraudtee taristul kaks suure liiklusintensiivsusega raudtee-ülesõitu – Türil ja Looritsal.
Tänavu ülesõitude rekonstrueerimine jätkub, lisaks paigaldatakse ohutuse suurendamiseks valgusfoore, sealjuures Tallinnas asuvale
Veerenni ülesõidule. Edelaraudtee taristul plaanitakse 2014. aasta lõpuks reguleerida asuvatest 42% ülesõitudest.
2014. aasta tõi Eesti reisirongiliikluses kaasa olulise muudatuse. Raudteel hakkasid sõitma uued reisirongid, millel on potentsiaali sõita kiirusega 160 km/h. Tõsi – palju tööd ootab veel ees, sest tehniliselt on praegusel muldel võimalik sõita kiirusega kuni
140 km/h ning seda 55% peateest.
Infrastruktuuri areng võimaldab
tõsta sõidukiirusi, parandada taristu läbilaskevõimet ning pakkuda reisijatele mugavamaid sõidutingimusi, ühtlasi suureneb sellega vajadus
tõsta raudteega seotud ohutusalast teadlikkust. Mullu viidi OLE-ga ühiselt läbi mitmeid turvalist raudteeliiklust propageerivaid üritusi. Edelaraudtee maskotiks olev Piilupart tutvustas turvalise rongisõidu aluseid
ligemale 100-le mudilasele. OLE meediakampaaniad ning avalikud üritused on olnud nähtavad ning aidanud teadvustada rongiliiklusega seotud aspekte.
Raudtee on jätkuvalt arengus. Edelaraudtee lähiaastate eesmärgiks on viia raudteetaristu uute rongide tehniliste võimalustega vastavale tasemele. Käivad tööd kogu liiklusjuhtimise moderniseerimiseks ja Tallinna-Rapla lõigul läbilaskevõime suurendamiseks. Uuendamist vajavad nii Tallinna-Rapla, Rapla-Türi kui Lelle- Pärnu raudteelõigud. Kui inimestel on võimalik selle tulemusena eelistada maanteele raudteed, oleme andnud oma tugeva panuse liiklusohutusele riigis.
Operation Lifesaver Estonia aastaaruanne 2013
OLE liikmete pöördumised