Page 34 - OLE aastaraamat 2014
P. 34
Tule RATTALT MAHA, võta KLAPID PEAST ja lase rong läbi!”
3.–30. juunil 2014 viidi läbi üleriigiline raudtee- ohutuskampaania „Tule RATTALT MAHA, võta KLAPID PEAST ja lase rong läbi!”, mis oli suunatud jalgratturi- tele ja kõrvaklappe kandvatele jalakäijatele.
Kampaania üks eesmärk ongi ratturitele meelde tuletada, et raudtee ületamisel ülekäigukohas tuleb rattalt maha tulla ja ületada raudtee jalakäijana, ratas käekõrval.
Sageli on jalgratturid juhid, kes kasutavad eelisõi- gust liikuda kergliiklusteedel, unustades, et ratturina ei või ületada nad raudteed mujal kui ülesõidukohas. Mõisted ülesõit ja ülekäik defineerivad suhteliselt sel- gesti ootused liiklejate käitumisele. Ülesõit on mõel- dud transpordivahenditele, sh jalgratastele, ülekäik aga ainult jalakäijatele.
Raudtee ülekäigukohtade ette paigaldatud nn tur- vapiirete eesmärk on takistada raudteele rattaga sõit- mist ja tuletada inimestele meelde, et sisenetakse ohu- tsooni, kus tuleb olla äärmiselt tähelepanelik. Kahjuks näeme aga sageli käitumist, kus ratturid seavad oma elu ohtu, eirates kõiki ohutusreegleid.
Sama olulist eesmärki kandis ka kampaania teine sõnum “võta klapid peast”, sest liiklejatena peaksime endale teadvustama, et kõrvaklappide kandmisel liiklu- ses halvame olulise osa oma tähelepanuvõimest ümb- ritseva keskkonna suhtes, see aga suurendab riski sat- tuda ohtlikesse situatsioonidesse.
Sõltumata sellest, kas raudtee ületamisel ollakse jalakäija või juht, tuleb vältida mõtteid mujale viivaid tegevusi, näiteks muusika kuulamist kõrvaklappidest ja mobiiltelefoniga vestlemist. Tuleb olla 100% mõtetega kohal. Läheneva rongi korral aga hoiduda ohutusse kaugusesse ja lasta see läbi!
Kampaania plakatid avaldati linnaruumis asuvatel välimeediakandjatel üle Eesti. Kampaania plakateid eksponeeriti mitme kuu jooksul ka pärast kampaania ametlikku lõppu.
Kampaania viidi läbi koostöös Tehnilise Järelevalve Ameti, Politsei- ja Piirivalveameti, Päästeameti ning Maanteeametiga.
32
Operation Lifesaver Estonia aastaaruanne 2014 Kampaaniad

