Page 11 - Raudteeliiklusõnnetuste aastaaruanne 2015
P. 11

Ohutusjuurdluse Keskuses töötas 2015. aastal neli ametnikku, kelleks olid keskuse juhataja, ekspert lennuõnnetuste uurimise alal, peaspetsialist laevaõnnetuste uurimise alal ja peaspetsialist raudteeõnnetuste uurimise alal.
Õnnetus- või vahejuhtumi ohutusjuurdluse läbiviimiseks või mitteläbiviimiseks võtab otsuse vastu Ohutusjuurdluse Keskus. Ohutusjuurdlus lõpeb valminud aruande allkirjastamisega komisjoni liikmete või juhtivuurija ning kinnitamisega Ohutusjuurdluse Keskuse juhataja poolt. Ohutusjuurdlus kavandatakse selliselt, et aruanne valmiks hiljemalt 12 kuud peale juhtumit ja avaldatakse koheselt ka veebilehel ning edastatakse asjaosalistele. Kui ohutusjuurdluse aruanne mingitel põhjustel eelmainitud tähtajaks ei valmi, siis koostatakse vahearuanne.
1.4 Organisatsiooniline struktuur
Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumis spetsiifilist ülesannet täitev Ohutusjuurdluse Keskus on organisatsiooniliselt ministeeriumi üks struktuuriüksustest. Omades täiendavaid eriõigusi, on Ohutusjuurdluse Keskus ministeeriumi teistest struktuuriüksusest – osakondadest juriidiliselt ja töökorralduslikult rohkem eraldatum ja seega ka iseseisvam. Struktuuriliselt moodustab OJK ühtse terviku, mille tööd korraldab oma pädevuse piires juhataja. Ohutusjuurdluse Keskuse koosseisulised ametnikud vastutavad neile pandud tööülesannete täpse, õiguspärase ja tähtaegse täitmise eest.
Ohutusjuurdluse Keskuse iga ametniku tööülesannete hulka kuulub ühe transpordiliigiga juhtuvate õnnetuste ja vahejuhtumite ohutusjuurdluste läbiviimine. Laeva-, lennu- või raudteeõnnetuste ohutusjuurdlust korraldav ametnik on oma tegevuses iseseisev, kuid teeb vajadusel koostööd teiste ametnikega. Aasta-aastalt süveneb teiste transpordivaldkondade ohutusuurijate assisteerimine kolleegi ohutusjuurdluses. Ühe ametniku töölt eemaloleku ajal asendavad teised teda teatud piires. Ohutusjuurdluse Keskuse ööpäevane telefonivalve on kõigile ametnikele järgemööda kohustuslik.
Kõigis kolmes transpordivaldkonnas toimunud õnnetuste ja vahejuhtumite ohutusjuurdlusi korraldab Ohutusjuurdluse Keskus. Seejuures oli Veeteede Ametil veel viimast aastat õigus korraldada nende laevaõnnetuste ohutusjuurdlust, mida OJK vajalikuks ei pidanud. Õnnetus- ja vahejuhtumitega seotud muud uurimised ja menetlusprotsessid õiguskaitse, järelevalve või muude organite ja institutsioonide ning ettevõtete poolt ei ole seotud Ohutusjuurdluse Keskuse korraldatud ohutusjuurdlustega.
11
Aastaaruanne 2015


































































































   9   10   11   12   13