Page 33 - Raudteeliiklusõnnetuste 2023. a ohutusjuurdluste aastaaruanne
P. 33

 Aastaaruanne 2023
  automaatikaseadmete kapp, raudteeülesõidukoha foor „B“.
  Muud vigastused
    Raudteeülesõidukoha raudbetoon- ja asfaltkate, 2 tähisposti, elektrimast LR- 135; veok Scania kabiini, selle varustuse ja raami deformatsioonid ning muud välised vigastused; poolhaagis KNAPEN oli muutunud vrakiks.
   Kokkuvõte: Ülesõidufoor hakkas keelavat vilkuvat punast signaali edastama 2 sekundit enne veoki Scania jõudmist raudteeülesõidukohale. Veoki poolhaagis sai löögi rongilt. Rong haakus haagisesse ja sõitis rööbastelt maha.
  Uurimisaruande valmimisaeg
30.01.2023
   Soovitus nr 01
      Vedurifoori näidu ootamatu muutumise järel järgis veeremijuht eeskirjade kohaselt edasises liikluses teefooride näite. Vedurifoori näidu ootamatust muutumisest rongidispetšer teavet ei saanud. Rongidispetšer oli teadmises, et liiklusolukord on tavapärane.
  Arendada edasi ohutuskultuuri osana suhtluskultuuri, milleks täiendada AS Eesti Raudtee (EVR) rongiliikluse ja manöövritöö ohutu korraldamise juhendit, lisades nõude automaatblokeeringuga ja veduriautomaatsignalisatsiooniga liinil vedurifoori näidu etteteatamata ootamatul muutumisel teavitada sellest koheselt rongidispetšerit.
  Kuupäev Seis
Selgitus
   27.03.2023
24.11.2023
   Aktsepteeritud ja täidetud
   AS Eesti Raudtee operatiivkorraldus nr „Tegutsemise kord automaatsignalisatsiooniga
vedurifooris ootamatult valge tule
süttimise korral“
raudteeveeremi juhtide
ootamatult valge tule
vedurifooris ja liikluskorraldaja tegevused raudteeveeremi juhilt vastava teate saamise korral. Korraldusega kehtestatud nõuded jõustusid 01.04.2023.
Korraldust nr 18-2/28 täiendati vedurifoori näidu ootamatute muutuste ja koodide kadumise registreerimiskohustusega EVR
liiklusdirektori 18-2/28 veduri liinil
sätestab tegevused süttimisel
 33










































































   31   32   33   34   35