Page 14 - OLE aastaraamat 2014
P. 14
Juhtumite statistika
Raigo Uukkivi
Tehnilise Järelevalve Amet peadirektor
2014. aastal toimus kokku 20 raudteeõnnetust. Õnnetuste peamiseks põhjuseks on jätkuvalt liikle- jate hooletus ning ohutusnõuete rikkumine.
Kokkupõrgete koguarv küll vähenes võrreldes 2013. aastaga, kuid 80% juhtumitest lõppes ühe või enama hukkunuga. Märkimisväärne on siinjuures see, et pea pooled kokkupõrked toimusid automaatfoorisignalisat- siooniga varustatud ülesõitudel ning asjaolud viitavad eranditult sellele, et sõidukijuht rikkus liiklusreegleid.
Rongi otsasõidud raudteel viibinud inimestele toi- musid enamasti hooletusest tingitud asjaolude tõttu: muusika kuulamine kõrvaklappidega, mobiiltelefoni kasutamine, jalgrattaga sõites raudtee ületamine, alko- holijoobest tingitud ebaadekvaatsus ning raudtee üle- tamine vales kohas.
2014. aastal toimusid Eesti raudteevõrgustikus mitmed muudatused. Aasta alguses alustasid reisijate- vedu Stadler Flirt diiselrongid, tihenes reisirongide liik- lusgraafik ning Tapa–Narva raudteeliinil valmisid viima- sed 550 mm kõrgused uued ooteplatvormid. Tehnilise Järelevalve Ameti ohutusjärelevalve fookus oli sellest tingituna suunatud muudatustega seotud võimalikele riskidele: uue veeremi opereerimisele, hooldusele, liik- luskäitumisele ning selle koostoimele taristuga.
Lisaks pööras amet erilist tähelepanu ohutusnõuete täitmisele raudtee ülesõidukohtadel. 2014. aastal kontrolliti põhjalikult 183 ülesõitu, mis moodustavad 80% kõikidest reisirongiliiklusega hõivatud ülesõi- tudest. Kontroll on andnud hea ülevaate ülesõitude
seisukorrast ning vajalikest parendustöödest. Võime kinnitada, et kõikidel Eesti raudteeülesõitudel on nõue- tekohane või nõutust rangemgi turvavarustus.
Tehnilise Järelevalve Amet ja Maanteeamet koos- tasid esimest korda ühiselt ülesõitude hetkeolukorra põhjaliku analüüsi, et anda hinnang samatasandiliste ülesõidukohtade ohutusmeetmete piisavusele, arvesta- des seejuures toimunud juhtumite asjaolusid ning või- malikke muutusi liikluskeskkonnas.
Viimastel aastatel on märkimisväärselt panustatud raudteevõrgustiku ohutust parandavatesse tegevus- tesse: isetekitatud ülekäikude piiramine, ohutumate liiklusteede rajamine, raudteejaamade piiramine aiaga, tunnelite rajamine. Samas ei ole liikluskultuur oluliselt paranenud ning seetõttu toimub jätkuvalt lubamatult palju traagilisi õnnetusi. Tehnilise Järelevalve Ameti prioriteediks on ka edaspidi jätkata ohutust tagavate tegevustega koostöös raudtee-ettevõtjate, Operation Lifesaver Estonia ning Maanteeametiga.
12
Operation Lifesaver Estonia aastaaruanne 2014 Statistika