Page 7 - Raudteeliiklusõnnetuste aastaaruanne 2015
P. 7

Eriteadmisi nõudvate asjaolude selgitamiseks on Ohutusjuurdluse Keskusel õigus „Raudteeseaduse“ § 42 lõike 2 kohaselt kaasata eksperte ja moodustada komisjone. Ohutusjuurdlusse kaasatud eksperdid ja komisjon osalevad ohutusjuurdluses seda teostava ametiisiku järelevalve all. Ohutusjuurdlusega seotud asutused on oma pädevuse piires kohustatud osutama OJK-le vajalikku kaasabi.
Juhtumi ohutusjuurdluse käigus võib tekkida vajadus teha ohuhoiatus, kui on ilmnenud asjaolud ja faktid, mille tähtsus ületab käimasolevat juurdlust. Ohuhoiatuse tegemise tingimused on sätestatud „Raudteeseaduse“ § 42 lõikega 112. Ohuhoiatus sisaldab ainult fakte ja kirjeldusi, kuid mitte soovitusi ega hinnanguid. Ohuhoiatus edastatakse asjaosalistele ja Euroopa Raudteeagentuurile.
Ohutusjuurdluse Keskusel on kohustus viia õnnetuse või vahejuhtumi ohutusjuurdlus läbi võimalikult lühikese aja jooksul ja selle lõppedes avalikustada aruanne. „Raudteeseaduse“ § 43 „Ohutusjuurdlusega seonduvad aruanded“ lõige 1 sätestab ohutusjuurdluse aruande koostamise lõpetamise ja selle avalikustamise mitte hiljem kui 12 kuud pärast juhtumit. Aruanne tuleb sama sätte kohaselt edastada kõigile asjasse puutujatele, kelleks võivad olla raudteeinfrastruktuuri-ettevõtjad, raudteeveo- ettevõtjad, Euroopa Liidu teise liikmesriigi ohutusjuurdlusasutused, kannatanud ja nende sugulased, kahjustatud vara omanikud ja tootjad, Päästeamet, töötajate ja reisijate esindajad ning Euroopa Raudteeagentuur. Aruandes esitatud soovituste menetlemise seisust ja tulemustest esitavad sama paragrahvi lõike 3 kohaselt Tehnilise Järelevalve Amet, asutused, ettevõtted ja organisatsioonid, kellele Ohutusjuurdluse Keskuse soovitused olid suunatud, aruande iga aasta 1. aprilliks.
Multimodaalse Ohutusjuurdluse Keskuse kõigi transpordivaldkondade kohta on 06.04.2014 kehtestatud majandus- ja kommunikatsiooniministri ühine määrus nr 72 „Ohutusjuurdluse kord“. Määrus formuleerib ohutusjuurdluse eesmärgi, tähistab ohutusjuurdluse valdkonnad ja selle korraldaja, piiritleb ohutusjuurdluse alustamise, sellest teavitamise, ohutusjuurdluse komisjoni moodustamise ja töökorralduse, ohutusjuurdluse korraldamise, ohuhoiatuse tegemise, ohutusjuurdluse aruande vormistamise tingimused, ohutusjuurdluse lõpetamise, ohutusalaste soovituste ja ettepanekute menetlemise põhimõtted ja selle tulemuste esitamise OJK-le, ohutusjuurdluse taasavamise ja uuritavate juhtumite arvelevõtmise korra. Määruse lisadena kehtestatud „Õnnetusjuhtumi, tõsise õnnetusjuhtumi ja vahejuhtumi ohutusjuurdluse aruande“ vorm on kooskõlas „Raudteede ohutusdirektiivi“ 2004/49/EÜ lisaga 5 ja „Aruanne Ohutusjuurdluse Keskusele õnnetusjuhtumi, tõsise õnnetusjuhtumi ja vahejuhtumi ohutusjuurdluse aruandes tehtud soovituste põhjal võetud või kavandatavatest meetmetest“ on kooskõlas ERA juhendiga „Ohutussoovitused direktiivi 2004/49/EÜ artikli 25 alusel“.
7
Aastaaruanne 2015


































































































   5   6   7   8   9