Page 6 - Raudteeliiklusõnnetuste 2023. a ohutusjuurdluste aastaaruanne
P. 6

 üle. Oma pädevuse piires on ohutusjuurdlusega seotud asutused kohustatud osutama OJK-le vajalikku kaasabi. Tööülesannete täitmisel peab ohutusjuurdlust teostav ametiisik esitama ametitõendi.
Ohutusjuurdluse Keskusele antud sõltumatus on sätestatud lisatingimustega „Lennundusseaduse“ §48 lõikes 2.
Ohutusjuurdluse Keskuses korraldatavate kõigi transpordiliikide ohutusjuurdluste läbiviimine toimub põhimõtete järgi, mis on õiguslikult kehtestatud vastavate valdkonnapõhiste seaduste ja määrustega.
„Raudteeseaduse“ §48 „Raudteeohutust mõjutav juhtum“ võetakse kasutusele raudteeohutust mõjutava juhtumi mõiste. Raudteeohutust mõjutavateks juhtumiteks on tõsine õnnetusjuhtum, õnnetusjuhtum ja vahejuhtum. Kõik raudteeohutust kirjeldavad mõisted on defineeritud identsetena direktiivi 2016/798 artiklis 3 defineeritutega. Siinses paragrahvis on kehtestatud nõue, et tõsises õnnetusjuhtumis ja õnnetusjuhtumis osalenud juhil on vahetult peale juhtumit keelatud tarvitada alkoholi, narkootilisi, psühhotroopseid või psühhotoksilisi aineid. Raudteeinfrastruktuuri- ettevõtjal või valdajal lasub kohustus likvideerida juhtumi tagajärjed ja taastada raudteeliiklus võimalikult kiiresti. Ühtlasi peab ta kontrollima taastamistööde tõhusust ja vajadusel rakendama meetmeid tööde paremaks korraldamiseks. Vajadusel peavad kohalik omavalitsus ja riik andma taastamiseks abi. Sätestatud on ka järelevalveasutuse õigus üle 12 tunni kestva liikluskatkestuse raudteeliikluse taastamise ajakulu põhjuste asjakohasust menetleda. Viidatud on Euroopa Parlamendi ja Nõukogu määruse nr 1371/2007 kohaselt raudteeveoettevõtja kohustusele osutada ohvriabi.
Ohutusjuurdluse Keskusele peavad raudteeohutust mõjutavast juhtumist viivitamata teabe edastama raudteeinfrastruktuuri-ettevõtjad või muude raudteeinfrastruktuuri valdajad ja raudteeveo-ettevõtjad ning järelevalvetoimingute käigus teatavaks saanud juhul Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet. Teave edastatakse avaliku sidevahendi kaudu. Seda kirjeldab „Raudteeseaduse“ §49 „Raudteeohutust mõjutavast juhtumist teatamine“. Samas sätestatakse peale suulise teate edastamist kirjaliku teate esitamine õnnetusjuhtumi ja tõsise õnnetusjuhtumi kohta kolme tööpäeva jooksul. Kirjalik teade sisaldab täpsustatud ja kontrollitud fakte juhtumi kohta. Lisateave õnnetusjuhtumi või tõsise õnnetusjuhtumi kohta edastatakse samuti koheselt suuliselt ja kolme tööpäeva jooksul teabe teadasaamisest kirjalikult. Vahejuhtumite kohta esitatakse kolme tööpäeva jooksul ettekanne, kui OJK seda küsib. Sätestatud on raudtee-ettevõtja kohustus võtta tarvitusele kõik abinõud
Aastaaruanne 2023
 Ohutusjuurdluse Keskuse juhataja nimetab
 ametisse ja vabastab ametist valdkonna eest vastutava ministri ettepanekul Vabariigi
 Valitsus. Ministeeriumi teiste struktuuriüksuste juhtide ametisse nimetamine toimub
 ministeeriumisiseselt. Ohutusjuurdluse Keskuse ametnikud nimetab ametisse ja
 vabastab ametist ning Ohutusjuurdluse Keskuse töötajatega sõlmib ja lõpetab
 töölepingu Ohutusjuurdluse Keskuse juhataja. Lisaks on Ohutusjuurdluse Keskuse
 eelarve sõltumatu ja selle kehtestab parlament - Eesti Vabariigi Riigikogu, mis 2023.
 aasta kohta sätestati riigieelarve seaduse objektikoodiga 20SE070004.
6




















































































   4   5   6   7   8