Raudteeõnnetuste arv stabiliseerub

Raudteeõnnetuste arv Eestis näitab stabiliseerumise märke Tehnilise Järelevalve Ameti statistika kohaselt ei ole 2011. aasta I poolaasta raudteeõnnetuste koguarv võrreldes möödunud aasta sama perioodiga tõusnud.

Õnnetuste arv on püsinud mullusega samal tasemel vaatamata sellele, et suurimal avalikul raudteetaristul on kaubavoogude maht ja seeläbi liiklustihedus mõnevõrra suurenenud.
Maanteesõiduki ja rongi kokkupõrkeid ülesõidukohtadel toimus käesoleva aasta esimeses pooles sarnaselt mullusega 8, samas hukkunute ja vigastatute arv vähenes. Kui 2010. aasta esimese kuue kuu jooksul hukkus 2 ja sai vigastada 4 inimest, siis selle aasta samal perioodil hukkunuid ei olnud ning vigastada sai 1 inimene. Samuti olid kokkupõrkejuhtumite tagajärjed mullusega võrreldes kergemad- raskete tagajärgedega kokkupõrkeid aasta esimeses pooles ei olnud, valdavalt toimusid teeoludele mittevastava sõidukiiruse valimisest tingitud nö plekimõlkimised.

Enamus kokkupõrkejuhtumeid leidis aset I kvartalis, mil talvised ilmastikutingimused olid tavapärasest raskemad  ja nõudsid liiklejatelt suuremat tähelepanelikkust. Seevastu on kevad-suviste perioodide õnnetuste arv aasta- aastalt  vähenenud. Inimeste kevadises liikluskäitumises esinev uljaspäisus ja kesine tähelepanuvõime on täiendavate ohutusabinõudega (reguleeritud ülesõidukohtade arvu suurendamine, nähtavuse parendamine) senisest enam kontrolli alla saadud.

Otsasõitude arv jalakäijatele on võrreldes eelmise aasta sama perioodiga jäänud samaks- kokku toimus I poolaastal 6 otsasõidujuhtumit. Samas on otsasõitude tagajärjel hukkunud inimeste arv vähenenud­- 2010. aasta esimesel poolel hukkus 4 ja 2011. aasta esimesel poolel 3 jalakäijat. Otsasõitude põhjuseid on üheselt määratleda suhteliselt keeruline. Jalakäijate hooletusest tingitud otsasõidujuhtumite osakaal on pigem väike, peamiselt on tegemist siiski nö ettekavatsetud rongi ette astumistega.  Sellele viitab muuhulgas asjaolu, et enamus otsasõite leiab aset kõrvalistes kohtades, kus ei ole ülekäigukohti ega ka nö väljakujunenud käiguradasid.

Tehnilise Järelevalve Ameti peadirektori asetäitja Anvar Salomets`a sõnul on hea meel tõdeda, et raudteeõnnetuste koguarv viimastel perioodidel on jäänud samale tasemele. „Õnnetuste arvu stabiliseerumine ning raskete tagajärgedega kokkupõrgete vähenemine on positiivne märk sellest, et teatud ohutustase on saavutatud ja seda on suudetud hoida,“ lisas Salomets.

Tehnilise Järelevalve Ameti poolt koostatud raudteeõnnetuste statistika aastate lõikes on kättesaadav ameti kodulehelt: vaata siit

[divider]Lisainformatsioon:

Anu Võlma
Avalike suhete peaspetsialist
Tehnilise Järelevalve Amet
Sõle 23A, 10614 Tallinn
667 2031
50 11 585
Anu.Volma@tja.ee