Raudteeõnnetuste vältimine on eelkõige liikleja enda kätes
TJA pressiteade
15.02.2018
2017. aastal toimus kokku 22 raudteeõnnetust, millest 10 olid mootorsõiduki ja rongi kokkupõrked ja 12 otsasõidud raudteel viibinud inimesele. Õnnetustes sai vigastada 4 ja hukkus 13 inimest. Võrreldes 2016. aastaga (13 õnnetust, 7 vigastatut, 1 hukkunu) on nii õnnetuste koguarv kui ka vigastatute ning hukkunute arv kahetsusväärselt tõusnud. Õnnetuste peamiseks põhjuseks on liiklejate hooletus ning liiklus- ja ohutusreegleid eirav käitumine.
Tehnilise Järelevalve Amet (TJA) teeb kõikide õnnetuste asjaolude väljaselgitamiseks koostööd raudtee-ettevõtete ning Politsei- ja Piirivalveametiga, et jõuda iga juhtumi põhjusteni. Juhul, kui õnnetus on toimunud raudtee ülesõidu- või ülekäigukohal, kontrollitakse põhjalikult ületuskoha tehnilist ohutust, et veenduda raudteeinfrastruktuuri nõuetele vastavuses (korrektne märgistus ja muud liikluskorraldusvahendid, nähtavus). Õnnetusjuhtumite analüüs näitab, et ükski 2017. aasta õnnetus ei ole põhjustatud infrastruktuuri või veeremi tehnilisest rikkest, vaid liikleja hooletusest ning reeglite rikkumisest Jätkuvalt on palju õnnetusjuhtumeid, mis leiavad aset inimeste viibimise tõttu raudteel selleks mitte ettenähtud kohas. 2017. aasta õnnetuste koguarvu on tõstnud ka raudteetöödel toimunud rongi kokkupõrked töömasinaga.
TJA paneb inimestele südamele, et raudtee on kõrgendatud ohuga piirkond ja seal liigeldes tuleb olla eriliselt tähelepanelik ning järgida igati liiklusreegleid. Vanematel soovitame oma lastele pidevalt rääkida raudteega seotud ohtudest ning liiklusreeglitest.
Kui liikled raudteel sõidukijuhi, jalakäija või jalgratturina, siis pea meeles:
- raudtee on ohtlik piirkond juhul, kui eiratakse liikluseeskirja nõudeid
- raudtee ületamisel ole eriti tähelepanelik ja eemalda kõik segajad (kõrvaklapid, nutiseadmed jms)
- nähes või kuuldes lähenevat raudteesõidukit, anna sellele alati teed
- järgi liiklusmärke, heli- ja valgussignaale, tõkkepuu asendit ja reguleerija korraldusi
Raudteed ei tohi ületada:
- väljaspool ülekäigu- või ülesõidukohta
- foori keelava tulega sõltumata tõkkepuu olemasolust või asendist
- sulguva, suletud või avaneva tõkkepuu korral sõltumata foorituledest
- reguleerija keelava märguande korral
- viivitades
Halva nähtavuse (nt pimedal ajal, tiheda saju, pimestava päikesega) ning libedaga tuleb raudtee ületamisel olla eriliselt tähelepanelik. Autojuhid peavad libedaga arvestama sõiduki pikemat pidurdusteekonda ning alustama tavapärasest varem sõiduki kiiruse vähendamist enne ülesõitu.
Meelespea raudteel liiklemiseks on kättesaadav TJA kodulehelt: https://www.tja.ee/et/valdkonnad/onnetused-ja-statistika
Lisainfo:
Anu Võlma
Avalike suhete peaspetsialist
667 2031/ 50 11 585| anu.volma@tja.ee
www.tja.ee Tehnilise Järelevalve Amet
Sõle 23A, 10614 Tallinn
Graafik - andmed kokku, aastatel 2005-2018
Juhtumid kvartalite lõikes
Kokkupõrked ülesõitudel 2018
Otsasõidud jalakäiatele 2018
Juhtumid kokku 2018
Kokkupõrked ülesõitudel 2017
Otsasõidud jalakäiatele 2017
Juhtumid kokku 2017
Kokkupõrked ülesõitudel 2016
Otsasõidud jalakäiatele 2016
Juhtumid kokku 2016
Kokkupõrked ülesõitudel 2015
Otsasõidud jalakäiatele 2015
Juhtumid kokku 2015
Kokkupõrked ülesõitudel 2014
Otsasõidud jalakäiatele 2014
Juhtumid kokku 2014
Kokkupõrked ülesõitudel 2013
Otsasõidud jalakäiatele 2013
Juhtumid kokku 2013
Kokkupõrked ülesõitudel 2012
Otsasõidud jalakäiatele 2012
Kokkupõrked ülesõitudel 2011
Otsasõidud jalakäiatele 2011
Kokkupõrked ülesõitudel 2010
Otsasõidud jalakäiatele 2010
Kokkupõrked ülesõitudel 2009
Otsasõidud jalakäiatele 2009
Otsasõidud raudteetöötajatele 2009
Kokkupõrked ülesõitudel 2008
Otsasõidud jalakäiatele 2008
Kokkupõrked ülesõitudel 2007
Otsasõidud jalakäiatele 2007
Kokkupõrked ülesõitudel 2006
Otsasõidud jalakäiatele 2006
Kokkupõrked ülesõitudel 2005
Otsasõidud jalakäiatele 2005